Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ZRK-DOM z nową maszyną od Plassera na Trako [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
21-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
21-09-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu dostało do dyspozycji nowoczesną profilarkę dystrybuująca Plasser Balast Express L. Ma ona zapewnić wysoką jakość prac na torach i rozjazdach. Zakup maszyny zaprezentowanej podczas Targów Trako w Gdańsku był możliwy dzięki dokapitalizowaniu dokonanemu przez PLK SA.

Zakupiona dla spółki córki PKP PLK – Zakładu Robót Komunikacyjnych – Dom w Poznaniu nowa profilarka dystrybuująca Plasser Balast Express L z trzema transporterami materiałów sypkich MFS-120 S.C. pozwoli na szybsze wykonywanie prac, co ma znaczenie m.in. dla sprawnego kursowania pociągów. Prezentacja sprzętu miała miejsce na targach Trako 2023.

Profilarka dystrybuująca służy do profilacji toru, zbiera nadmiar tłucznia oraz uzupełnia go w torach i rozjazdach. Wyposażona jest w pług centralny oraz pługi boczne, dwa zespoły szczotek oraz szczotki obrotowe do czyszczenia przytwierdzeń torów i rozjazdów. Profilarka jest dwuczłonowa i współpracuje z zakupionymi z transporterami MFS-120 S.C. (maksymalnie z trzema), które wpinane są pomiędzy człony maszyny. Nowa maszyna jest wyposażona w zasobnik tłucznia o pojemności 15 m. sześć. Wydajność profilowania toru wynosi ok. 3200 metrów na godzinę. To czyni maszynę najwydajniejszą w Polsce, o czym z dumą mówili przedstawiciele dostawcy – Plasser&Therer  .

Maszyna wyposażona jest w system zbierania deszczówki z dachu maszyny, zapewniając wodę systemowi zraszania tłucznia i eliminując pylenie w trakcie pracy. Została zaprojektowana do współpracy z wysokowydajnymi podbijarkami. Nowa maszyna umożliwi najwyższą jakość pracy w torach i rozjazdach dzięki technologii właściwego pozycjonowania zespołów roboczych.

– Konsekwentnie inwestujemy w parki maszynowe PLK SA oraz spółek zależnych. Nowoczesny sprzęt zapewnia właściwe utrzymanie infrastruktury kolejowej, co jest niezwykle istotne podczas realizacji największego od lat programu modernizacji polskich kolei, zgodnie z wymogami ochrony środowiska. Zakup specjalistycznych maszyn to także inwestycja w bezpieczeństwo – powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych. Zakup profilarki był możliwy dzięki dokapitalizowaniu spółki zależnej przez PLK SA Koszt nowej maszyny wynosi ok. 50 mln zł netto.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Świat kolei księdza Grygiera w krzywym zwierciadle

Pasażer

Świat kolei księdza Grygiera w krzywym zwierciadle

Michał Szymajda 01 stycznia 2024

Plasser & Theurer: Chcemy zaoferować maszyny hybrydowe

Tabor i technika

Zobacz również:

Świat kolei księdza Grygiera w krzywym zwierciadle

Pasażer

Świat kolei księdza Grygiera w krzywym zwierciadle

Michał Szymajda 01 stycznia 2024

Plasser&Theurer: Dynamiczny tabor dla nowych linii dużych prędkości w Polsce

Infrastruktura

ZUE kupuje kolejne maszyny

Biznes

ZUE kupuje kolejne maszyny

ZUE 14 października 2015

Pozostałe z wątku:

Świat kolei księdza Grygiera w krzywym zwierciadle

Pasażer

Świat kolei księdza Grygiera w krzywym zwierciadle

Michał Szymajda 01 stycznia 2024

Plasser & Theurer: Chcemy zaoferować maszyny hybrydowe

Tabor i technika

Zobacz również:

Świat kolei księdza Grygiera w krzywym zwierciadle

Pasażer

Świat kolei księdza Grygiera w krzywym zwierciadle

Michał Szymajda 01 stycznia 2024

Plasser&Theurer: Dynamiczny tabor dla nowych linii dużych prędkości w Polsce

Infrastruktura

ZUE kupuje kolejne maszyny

Biznes

ZUE kupuje kolejne maszyny

ZUE 14 października 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5